28 May 2010

Vacation in Perak






PART 1
Assalamualaikum….
Utk entry kali neyh aku nk story experience ak selama 3 hari 2 malam aku berkampung di negeri Perak Darul Ridzuan.Pengalaman yg ckup2 interesting+unforgettable….haisyy,pendek kte superbbb!!
First of all, sebelum aku story ngn pnjg lbar ag.Korg kne taw yg trip neyh sebenarnya anjuran PEP C..ape PEP C uh??Hahaha…aku pun xtaw bntg pe uh.Men join jer.Soryy!
Tp s’taw aku la PEP C neyh da byk kali organize “Explorace” every year la sbnrnye.If I’m not mistaken, last year depa wat pulau pangkor.Tp kli neyh depa wat kt Lumut jer…Xckup bajet koyt…Redha jer la.

7 May 2010 @ 4.00 P.M
So, penyertaan kali neyh ade 6 group.Each group have 5 members..Group yg ade sume members gurlz ade 2 jer.Yg len sume group maskulin lorhhhh….Owh lupe,1 grup ade mixed.
My 1st impression  contestants…(Monolog: mmg xde chance la nk mng..)
Hahaha….”Play for fun” tuh jer la mmpu ku ucapkan..

Neyh muke2 sebilangan bbdk yg join xplorace neyh.....
Tgk la mke seganas depa2 neyh.Xde chance la...huhu



Perjalanan kteorg pun bermula…Di mulakan dgn Bismillah oleh seorg mamat neyh.Smpi skang,aku xdpt nk agk ape nme dye..Seigt ak la koyt depa paggil dye neyh ngn nme “Maben”.Tp yg pasti group depa neyh mmg klaka gler.X kering gusi ar dlm bas…Ade jer…Dr ice- breaking yg cm hampeh dlm bas hingga lah lwk yg aku classify kn “ntah pa pe”.Tp ok la dr membute jerk….huhu
Yg join explorace@trip kali neyh,kteorg la yg paling2 muda..Junior larh…Yg len sume senior.Tp yg beshnye depa neyh xsmbong lgsg…Itu yg aku puji uh..=)


Long journey,cam berjanggut ak rase!!
Tp seb bek la…Food supplier ade…hi..hi…Penuh 1 bag brg mkn jer.Mulut neyh non-stop!!makan…makan…n…makan….
Mkcik Dayah yg sblh ak tido…Syoknye mek!
Yg mkcik G-mah n Shima lak non stop take picha…Ishhhh…
Mkcik Bella aka belon yg duk dpan seat aku lak xdpt di kenal pasti xtvt dye…


9.35 P.M
Akhirnye,kteorg smpi di UiTM Seri Iskandar..Agk luas tp luas ngn kolej kediaman jer.Smpi kteorg t’cari2 mne Fak depa neyh…Tp xleyh lwn UiTM Shah Alam la, hektar n ekarnye…huhu..

"Bandar Seri Iskandar"


Menuju ke Dewan Makan Pasir Salak (btui ke nmenye…huhu..)  Tyme to eat!!!
Menu :Nasi Tomato Ayam Masak Merah +Telur Masak Kurma
Ayak Oren..
Dh settle bab mkn..Kter p bilik laa….Ape ag???Tido larh!!
Walawehh…Keje xsettle ag.Kne wat banner ngn motto lak…Assignment pe lak neyh…
Di sebabkan kengantokkan yg melampau2…neyh la hasilnye!!(no idea maaa….hahahha)
Yg mne 1 tapak tgn aku?????hehehhe…





Da ciap…Kter tido jom!!!!!

No comments:

Post a Comment